Diabetesvereniging Nederland > Thema: Volhouden - openbaar -
Volhouden: Mei --> Zelfcontrole
Diabetesvereniging Nederland:
Zelfcontrole is belangrijk voor iedereen met diabetes. Maar soms is het best vervelend, dat prikken in je vinger. Als je zo vaak meet dat je het idee hebt dat je je vingers kapot prikt. Of als je steeds hoge waardes ziet op het scherm van je meter. Hoe blijf je dan gemotiveerd?
Daarom de vraag: hoe hou je zelfcontrole vol, ook als het niet zo goed gaat? Deel je tips in dit topic!
Meer over volhouden vind je op www.dvn.nl/volhouden.
MartinJan:
Volhouden is voor mij "het heft in eigen hand houden" zelf controleren zelf reageren op de waarden die ik meet, ik heb DB ik kan daar niet omheen, meten is weten, daarna bewegen en drinken en eten.
Hoewel het soms erg moeilijk is, ontkom je er niet een om steun in je omgeving te hebben, gelukkig help mijn gezin mij als mijn pieper af gaat voor mijn nacontrole prik, of als ik gekookt heb en vergeet te prikken voor het eten, of mijn medicatie of als ik moet spuiten, want soms heb je de omgeving echt nodig, het is dan ook het beste dat je er voor zorgt dat iedereen in je omgeving die het moeten weten, ook echt weten dat je DB hebt.
Groetjes MartinJan
Jacqueline:
MartinJan, dat heb je heel mooi verwoord, ik ben het helemaal met je eens.
Meestal wordt de nadruk gelegd op ZELF controle, ZELF nadenken, ZELF verandwoordelijk zijn voor je waardes en hoe je er mee omgaat.
Dat is ook wel zo, maar zonder steun van je gezin/ partner wordt het wel heel moeilijk.
cwiebrecht:
Ik sluit me helemaal bij MartinJan aan.. !
gield.:
meten is weten, ook als de uitslag anders is dan je verwacht. Meestal is de uitslag dan te hoog , dat is voor mij een reden om op zoek te gaan waar dat mee te maken heeft, soms is dit erg moeilijk, maar het daagt me wel uit, zo probeer ik me gemotiveerd te houden, er zijn echter ook wel eens mindere dagen en dan lukt het motiveren minder. :o ??? :duimup: >:(
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie