Diabetesvereniging Nederland > Thema: Volhouden - openbaar -
Volhouden: April --> Bewegen
Diabetesvereniging Nederland:
Bewegen is belangrijk voor iedereen met diabetes: jong en oud, type 1 en type 2.
Het advies is om minimaal dertig minuten per dag te bewegen. Maar bewegen met diabetes kan soms ook best lastig zijn.
Door pijn vanwege complicaties, of doordat je bij inspanning snel in een hypo belandt. Of omdat je te zwaar bent, en graag wilt afvallen om je fitter te voelen.
Daarom de vraag: Hoe houd jij het vol om voldoende te bewegen met diabetes?Deel je tips in dit topic!
Jan Charles:
ik zwem iedere dinsdagmorgen 1200 meter..
joke:
een hond aangeschaft en een fiets...dus veel wandelen en fietsen :duimup:
ro-ella:
Ik heb nog geen tip, loop zelf tegen het probleem aan dat ik s'avonds tegen 8 uur een hypo krijg. Zelf denk ik dat het komt doordat ik in de middag extra bezig ben in de tuin enzo. Ik pas mijn insuline bij het avondeten al aan door minder te spuiten maar nog niet genoeg denk ik.
Tijdens de bezigheden heb ik geen last van hypo's , pas een paar uur later, als ik al rustig op de bank zit. Zo ook vanavond om half acht, 3.1. Dus ik volg met belangstelling deze topic!
MartinJan:
Ik ben sterk gemotiveerd geraakt omdat ik al 3 maanden in een fysio DB groep zit en dus ook heb gemerkt dat saamhorigheid al een barrière doodbreker is, je hoeft niets uit te leggen aan elkaar, je komt allemaal voor 1 ding, meer bewegen en je hebt allemaal DB mooier kan het bijna niet.
Verder heb ik zelf ontdekt dat ik meer energie heb en uithoudingsvermogen dan ervoor, mijn waarden zijn ook beter geworden, ik sprak met een groepslid dit insuline gebruikt en die melde dat hij veel minder basaal insuline spuit als daarvoor, ik gebruik Victoza en zit denk ik mede door de beweging nog steeds op de laagste doses.
Het is ook onderdeel van mijn leven geworden en ik wil graag na het intensief programma, verder door gaan met zeker 1 keer per week 1 uur of 2 keer per week een 1/2 uur trainen.
Groetjes MartinJan
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie